socialen är fan sämst, haha

asså fick ett brev ifrån komunen förra veckan att jag var skyldig pengar till komunen och det skulle dras av på min lön när jag blir 18. Jag flög i taket och ba "vafan!?" så jag ringde upp min handläggare på soc och hon svarar så klart inte .. Sen idag fick jag tag på henne och hon skulle ringa o hon viste inget så jag fick numret till kärringen på komunen.

- (komunens tomtenissesak till sekreterare svarar drygt) Hej..
- Hej jag heter amanda lagerdahl och söker "namn"
- Jag kopplar dig..
- Hej de är "namn" ifrån komunen.
- (presenterar om mig)
- Hejsan! (skitglad)
- Jo jag tänkte undra en sak, jag fick ett prev häromdagen där det står att jag är skyldig pengar. För vad?
- Vänta så ska jag slå upp din mapp
- ... (väntar)
- Jo, det är en betalningsavgift för ditt behandlingshem som man sak betala varje år. Det är inte betald för 2010.
- Men jag betalde när jag flyttade hem förra året? Och jag har ju inte ens bott där 2010!?
- ...  här står det att du fortfarande bor där. Får jag prata med din Målsman?
- MM ... (ger luren till mamma)

Efter att dom pratat så lägger mamma på och nyfiken som jag är frågade jag vafan det var för fel på henne?

- Hahah, dom har inte skrivigt ut dig ifrån Lilla Lugnet (HVB hemmet).
- VA? ska JAG BETALA 1.000.000 FÖR ATT DOM GÖR FEL??????!!
- Nej, det skulle du inte behöva, men hon skulle ringa soc och kolla vad det var som på gick.
- Höhöh, soc kommer få skäll (SUPERGLAD) :D


Så, det är Eskilstuna stad som betalar min HVB-plats på 1.5 miljoner och det får soc för att sen ge ut periodvis till hemmet så dom har pengar att ha mig. (Kostar 3500 kr per DAG att bo där, då ingår nya kläder när man Behöver, maten, tvättmedel, lakan, möblering osv.) Och jag flyttade hem 18 october 2009 och idag 18 NOVEMBER 2010 betalar dom fortfarande för mig. Hahaha fail. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0