vet inte

Du tror du att du äger allt du rör.
Du tror du att du bara kan ta för dig.
Men jag vet att det fungerar inte så,
Jag vet att du kan men du vill inte.

Du tror alla människor ska fungera som du vill
Du tror alla ska lyda dig.
Men om du skulle gå i fotstegen av en främlig,
Då skulle du förstå, förstå sånt du inte vill inse

Du tar allt o alla för givet.
Att alla ska anpassa sig efter dig, och gör dom inte det så vill du inte ha något med dom o göra
Du och jag är så pass olika att det kommer inte fungera om du ska ta ALLT för givet.
Du måste börja inse att världen ser olikt ut på olika platser, och jag är inte alls som du tror.
 

Jag tänker inte ge mig.
Antligen öppnar du ögona och ser hur vissa har det.
Eller så fortsätter du som du gör, men förlorar det du har.
Ditt val.

Jag älskar dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0